Itiner - 75 km

Az elmúlt időszak viharos időjárása miatt a Jegenye-völgyben néhány híd megrongálódott, ezért azt hivatalosan lezárták. Javasolt kerülő útvonal: a Bajcsy-Zsilinszky útról jobbra kanyarodva a Mátyás király úton végig a Shell kútig, onnan a sárga jelzéstől már a megszokott útvonalon.

Letölthető itinerek

Ezen az oldalon a 75 km-es táv fényképes útvonalleírását találjátok, hogy segítsük a helyszínek könnyebb felismerését.

A képeket az aláhúzott szavakra kattintva nézhetitek meg.
A fotókat csak itt az oldalon tudjátok megnézni, a letölthető fáljok nem tartalmazzák azokat, kivéve az ellenőrző pontokat tartalmazó fényképes fáljt, ahol a QR-kódok pontos helyét találjátok.

Művelődési Háztól indulj el a Bajcsy Zs. úton – a rajtkóddal szemben állva balra lefelé a úton a ZÖLD sáv jelzésen. Az út végén fordulj balra a Mátyás király útra. Haladj tovább 200 métert, majd a József Attila utcánál átkelve mindkét zebrán, továbbra is a Mátyás király úton haladva, menj el a Béke utcáig (kőkereszt) és fordulj jobbra, továbbra is a ZÖLD sávon. Áthaladva a szántóföldön az út végén ismét fordulj jobbra és menj tovább. 150 méter múlva a ZÖLD sáv letér balra, de Te tarts jobbra és menj tovább egyenesen. Menj be a sorompónál, végig a Paprikás-patak mellett a jelöletlen úton (700 m). Beérve a Jegenye völgybe, haladj tovább a patak mentén (Itt találod a Budai-hegység legnagyobb vízesését. Kitérő jobbra 100 m) Ezt követően kövesd a SÁRGA sávot, egészen a völgy végéig (1,4 km). Kiérve fordulj jobbra, és a zebrán keresztezd a Rózsika utcát, , majd balra fordulva az Shell kutat elhagyva, kövesd a SÁRGA sávot, ami az úttal párhuzamosan halad, majd újra bevezet az erdőbe. 400 m és eléred SÁRGA+ jelet, innen ezt kövesd. Beérve Budaligetre fordulj balra a meredek József Attila útjáramajd felérve a Honfoglalás utcához, jobbra fordulva folytasd az utad, immáron a KÉK+ jelzésen (300 m). kereszteződésen áthaladva tarts balra és a Koppány vezér utcán menj tovább felfelé, és a jelzést követve irány újra az erdő. Menj el a Remete-hegy tisztásig széléig, ahol egy éles bal kanyarral folytasd az utad a KÉK sávon. Elérve a Remetei-kőfülkét csodás kilátás tárul eléd. Légy óvatos a meredek sziklás úton! Leérve a Remete szurdokhoz keresztezd az Ördög-árok patakot és fordulj jobbra a KÉK négyzetre. Hamarosan (300 m) elérsz egy konténerépülethez, ami Remeteszőlős Polgármesteri Hivatala. Itt találod az Örkény telefonfülkét, mellette egy könyv megállóval, Mezítlábas ösvénnyel és egy zenélő ivókúttal. Meg is érkeztél az 1. ellenőrző ponthoz. [Remeteszőlős] A kód pontos helye: egy nagy farönkből készült kerékpártároló túlsó végén. Az alternatív pont helye: a fahíd elején, bal oldali oszlop tövében. (Eddig megtett táv: 7,9 km)

Folytasd utad tovább a KÉK négyzet jelzésen a Vénusz utcán, majd 100 méter után fordulj jobbra a Patak sétányra. 700 m múlva fordulj balra a kis hídra és keresztezd a Nagykovácsi utat. Vigyázz, forgalmas út! Szemben indul a PIROS+, ezen menj tovább (1,7 km) míg a folyamatosan emelkedő, kanyargós ösvény el nem éri a PIROS sávot, amin JOBBRA folytasd az utad. Elhagyva a Vörös-pocsolyát, elérsz a PIROS háromszög kereszteződéshez (1,4 km). Ezen balra felfelé haladj tovább 3,1 km-t. Később a ZÖLD+ is betársul a PIROS háromszög mellé. A PIROS háromszög jelzés helyenként hiányos, de a ZÖLD+ végig jól látható. Amint eléred a ZÖLD háromszög jelzést, már meg is érkeztél a 2. ellenőrző ponthoz. [Nagy-Kopasz] A kód pontos helye: a Sisakvirág tanösvény 6. állomása táblájának hátulján. Az alternatív pont helye: a táblával átlósan szemben, a kanyarban lévő turistajeles facsoport mögött, aljnövényzetbe rejtett méteres fenyő tuskón. (Eddig megtett táv: 15,1 km)

Innen újfent felfelé visz az utad (900 m), ezúttal a Nagy-Kopaszra a ZÖLD háromszögön, ami elvezet a Csergezán Pál-kilátóhoz . Ha időd és kedved engedi, mászd meg a 100 lépcsőfokot, és gyönyörködj a szép kilátásban. Lefelé végig a ZÖLD háromszögön menj, majd 2,1 km múlva a Sisakvirág tanösvény 2. állomásánál a ZÖLD háromszög jelzést elhagyva tarts jobbra. 150 m múlva ismét tarts jobbra és haladj a tanösvény végéig (900 m). Figyelj! Nagykovácsi elején a jelzés a mező szélén vezet végig, ne a házak felé menj!  A ZÖLD sáv jelzés egészen a kőkeresztig visz, ahol fordulj balra a SÁRGA sávra és irány felfelé. 100 m múlva kék kút az út jobb oldalán. Haladj tovább, de figyelj, a sárga jelzés néhol hiányos. A Lovardánál ne fordulj el balra, menj tovább egyenesen. Ahol az út kettéválik, tarts balra. 2,7 km múlva eléred a forgókaput és ezzel a KÉK+ jelzést. Itt a kapun keresztül irány a Kutya-hegyre vezető újabb emelkedő. A jellegfához leérve a KÉK sávon egyenesen menj (ne balra!). 900 m-t követően az út élesen balra felfelé kanyarodik. 300 m múlva felérsz a Kör névadó hegyére, a Nagy-Szénásra, ahonnan csodaszép körpanorámában gyönyörködhetsz, és ahol mindig fúj a szél. A Szénások Európa Diplomás Terület, így fokozottan figyelj, hogy ne térj le a kijelölt turistaútról. A kódot ne itt a fenti padon keresd! Innen először indulj lefelé a KÉK sávon, amihez hamarosan betársul a PIROS sáv is. Amint eléred nagy-szénási pihenőt a 3. ellenőrző pont is megvan.[Nagy-Szénás] A kód pontos helye: a rönk asztal hátsó lábán, alul. Az alternatív pont helye: a rönkasztaltól kb. 20 méterrel lejjebb egy másik rönkasztal hátsó lábán, alul. (Eddig megtett táv: 25,7 km)

Innen hosszú időre, majd 20 km-en keresztül a PIROS sáv lesz a barátod. Irány lefelé, végig a Hosszú árkon (2,8 km). Óvatosan, az első szakasz igen meredek és kidőlt fák is szoktak lenni! Leérve a forgókapuhoz, rögtön fordulj balra és haladj továbbra is a PIROS sávon a Jági tó – Villa Negra útvonalon (2,7 km) nyitvatartási időben mosdó és vízvételi lehetőség. (egyéb vízvételi lehetőség – 700 méter kitérő: Sport tér – Sport utca – Szabadság út vonalon, az út túloldalán jobbra kb. 30 méterre nyomós ivókút).  Pilisszentivánra beérve a Sport tér – Rét utca – Boróka köz vonalon jutsz el a Hársfa utcába, továbbra is a PIROS sávot követve. A folyamatosan emelkedő úton jutsz fel a Kakukk-hegyre (1,5 km). Vigyázz, a hegyről lefelé az út bár rövid, de meredek és csúszós! Ezt követően (600m) keresztezned kell a 10-es főutat. Légy nagyon óvatos! Kopár Csárdát elérve meg is érkeztél a 4. ellenőrző ponthoz. [Kopár Csárda] A kód pontos helye: a Csárda mellett bal oldalon a villanyoszlop hátulján. Az alternatív pont helye: a Csárdával szemben, a jobboldali a turista jelzéses villanyoszlop hátulján. (Eddig megtett táv: 34 km)

Indulj tovább a PIROS sávon. A fenyőerdőbe érve, végig emelkedve hamarosan (1,7 km) el is éred a Vörös-hegyet. Innen a PIROS sáv mellé a SÁRGA sáv is betársul. Vigyázz, a Fehér-hegyről lefelé az út igen meredek és csúszós! Irány tovább az Iluska-forrás felé (700 m). Továbbra is PIROS és SÁRGA sávon haladj, és figyelj, a következő kereszteződésnél (2 km) fordulj balra. Itt a jelzés az úttól 5-10 méterrel jobbra beljebb látható, de Te a széles traktor úton menj. Ne aggódj, a végén összeér az út és a jelzés. (az online térképeken a jelzés itt a jó úttól balra van jelölve, ez sem jól) Nemsokára (2,2 km) a Csévi-nyeregnél a két jelzés különválik, Te továbbra is a PIROS jelzést kövesd, ezúttal jobbra fordulva. Újabb 2,6 km-rel később Pilisszántó tetején a PIROS sáv egy szakaszon az aszfalt úton (Kossuth Lajos u.) halad. Forgalomra figyelj! Beérve az erdőbe haladj tovább felfelé, még mindig a PIROSon. 600 m múlva fordulj balra a ZÖLD sávra, amin csak egész rövid szakaszon menj, mert utána rögtön a ZÖLD pöttyöt kell követned. Kb. 400 m múlva már el is éred az 5. ellenőrző pontot. [Trézsi-kút és Szeretet-forrás] A kód pontos helye: a Trézsi-kút után kb. 40 méterre, a turistaút bal oldalán, a második ZÖLD pöttyös fától 7 méterre, közvetlenül az út mellett, egy fatuskó hátulján. Az alternatív pont helye: A kút felett 60 méterre, a Szeretet-forrás mellett, a rönk asztal jobb oldalának alján. (Eddig megtett táv: 45,7 km)

Innen újra felfrissülve, indulás tovább a ZÖLD pöttyön. Tovább haladva újból a ZÖLD sávhoz érsz, amin balra fordulva indulj fel a Pilisre! Pontosabban csak a gerinc útig (2,6 km), a csúcs most kimarad. A meredek felfelé vezető úton kárpótol majd a szép kilátás, többek között a Nagy-Szénásra, ahonnan jöttél. Menj végig a hullámzó gerinc úton (2,7 km), majd fordulj balra a PIROS+ -re. Az első szakasz még lankás, de a következő rész igen meredek, sziklás, esős időben nagyon csúszós! Legyél óvatos! 700 métert követően fordulj balra a PIROS sávra (Vörös út). 1 km és el is éred a Leány- és Legény-barlang PIROS illetve KÉK  jelzését. Irány balra fel! 150 méter és elérsz az információs táblához, a 6. ellenőrző ponthoz. [Leány- és Legény-barlang] A kód pontos helye: az Ariadne tábla hátulján. Az alternatív pont helye: 100 méterre a PIROS jelzés irányában, elkorhadt/kitört fán, kéreggel takarva. (Eddig megtett táv: 53,6 km) Ha kedved van, pár perc alatt fel is sétálhatsz a barlangokhoz. Mindkét út igen meredek, esős időben nagyon csúszós!

Térj vissza a PIROS sávra, fordulj balra és folytasd az utadat továbbra is a PIROS sávon, amihez Piliscsév határában betársul a KÉK sáv is. Innentől ezt a jelzést kövesd. A település központjáig (3,3 km) az Öreghegyi dűlő – Basa u. – Hősök tere vonalon jutsz el. Továbbra is a KÉK sávon haladj. A lakott területet a Béke u. – Temető u. – Szilvás u. útvonalon hagyod el. A fenyőerdőbe beérve végig a homokos úton haladj. Ez esős időben igen marasztaló tud lenni. 2,8 km és beérsz Piliscsabára. A Csévi út – Wesselényi u. – Kálmán király út az irány, még mindig a KÉK sávon. Ezen a szakaszon az Attila u. után a bal oldalon egy kutat is találsz. A vasút alatt áthaladva a Bajcsy Zs. u. – Csévi u. – Kinizsi Pál u. útvonalon haladj. Balra kanyarodva, érsz be a parkba, (Csaba-kert), ahol kb. 200 métert követően, a vállalkozók fájával rézsút szemben, jobb oldalon megtalálod a 7. ellenőrző pontot. [PiliscsabaA kód pontos helye: az új, fa szerkezetű piaci szín épületének jobb hátsó fa oszlopán, 2 méter magasan. Az alternatív pont helye: a Polgármesteri Hivatal jobb sarkánál lévő jobb oldali pinceablak sarkában. (Eddig megtett táv: 62,9)

Haladj át a parkon, majd a lámpás kereszteződésnél menj át a főúton. Menj tovább egyenesen 80 métert, majd fordulj balra a Kálvária utcára (kút a Végső u. sarkán). Az utca végén (1,3 km) elhagyod a települést és újra visszatérsz a természetbe. Haladj tovább a KÉK sávon, végig felfelé az Kőris-völgyön (4,2 km). Felérve fordulj balra a PIROS+ -re, majd hamarosan (800 m) újra megpillantod a Hosszú árok felső „kapuját”. Ismerős lesz a következő 700 méter, hisz nem is olyan régen itt jöttél lefelé. Irány jobbra fel a PIROS sávon, egészen a Turistaház emlékfaláig. Itt találod az újonnan telepített 8. ellenőrző pontot. [Nagy Szénás] A kód pontos helye: a 3. ponthoz hasonlóan, rönk asztal hátsó lábán, a felső kód, piros keretben. Az alternatív pont helye: a Bükkfa információs tábla hátulján, jobb oldalon, piros keretben. (Eddig megtett táv: 70,2 km)

Innen a KÉK sávon menj tovább egyenesen, lefelé a Zsíroshegyi útig (1,8 km) (Nagykovácsi). Itt becsatlakozik a ZÖLD és a SÁRGA sáv is. Az aszfalt útra kiérve fordulj balra és menj tovább a Volt Zsíroshegyi turistaház romjáig (800 m). Innen a ZÖLD sávot kövesd, ami a tisztás bal oldalán visz tovább, ez egészen a célig lejteni fog (2,7 km). Solymárra beérve a Bokor u. – Törökkút u. – Kálvária u. útvonalon érsz vissza a Templom térre, a Művelődési Házhoz a Célba. (Megtett táv: 75,5 km) Gratulálunk a sikeres teljesítéshez!

Vízvételi lehetőségek + boltok listája

0 km – Solymár, Templom tér
Mosdó a Művelődési Házban (jelenleg zárva van)
Ivókút a templom előtt
Nemzeti Dohánybolt (Nyitva: H-Szo: 6-21, V: 7-12)
Hanker CBA – a téren (Nyitva: H-Szo: 6-15)
Mandula Kávézó – Templom tér 9. (Nyitva H-V: 10-19)
Hel pékség a Bajcsy Zs. utcában (Nyitva: H-P: 5.30-18, Szo: 5.30-12)

19,9 km – Nagykovácsi
Kék kút (a kőkereszt után 100 m, jobb oldalon)
Annamari ABC: a kőkereszttől jobbra, a Kossuth L. u. – Petőfi S. u. sarkon
(Nyitva H-Sz: 6.30-21, V: 6.30-14) kitérő 200 m

Pilisszentiván
31,3 km
Villa Negra büfé és mosdó (nyitva: H-P 14-22, Sz-V: 10-22)
+ 700 m kitérő
Nyomós ivókút: Sport tér – Sport utca – Szabadság út vonalon, az út túloldalán jobbra kb. 30 méterre

45,7 km – Trézsi-kút

Piliscsév
57,1 km
Polgármesteri Hivatal, mosdó (Nyitva: H-Cs: 7.30-16, P: 7.30-12)
Vegyeskereskedés a Béke utcán, szemben a Polgármesteri Hivatallal (Nyitva H-P: 6-17, Sz: 6-11)
ABC a Polgármesteri Hivatal mellett bal oldalon (Nyitva H-P: 6-19, Sz-V: 6-11)

Piliscsaba

Kék kút a Kálvária u. – Végső u. sarkán

Ugrás a lap tetejére

Pályainfó

Nagy-Szénás, hiányzó 3. és 8. pont!

2024/03/05

Nem elérhető a 31 km 3. és a 75 km 3. és 8. pontja. Tovább

Ajándékok a célban

2023/11/28

Ha szintidőn belül célba érsz, a teljesítésért járó érem mellett az alábbi ajándékok várnak még Rád! Tovább

HOKA közösségi futás

2023/11/17

2023.11.18. Tovább

Nyerd meg a következő futócipődet!

2023/11/02

HOKA - Szénás Kör nyereményjáték november 2-19. Tovább

Járható a Jegenye-völgy!

2023/10/31

Szabadon használható a Jegenye-völgy, de mindenkit óvatosságra int a Pilisi Parkerdő. Tovább

Újra elérhető a 2. pont kódja!

2023/04/25

Pótoltuk a 31 km-es kör 2. kódját és az alternatív kód is frissítésre került! Tovább

városi testvérkör

...hogy mindenképpen észrevedd! Tovább

Új alternatív pont a Nagy-Szénáson

2021/04/15

A 3. ellenőrzőpontnál, a Nagy-Szénáson, az alternatív kódot új helyre kellett telepítenünk. Tovább

Vadászati időpontok

2021/01/01

Vadászat miatti korlátozások Tovább

Meredek út

2018/04/13

Remete hegy alatt, sziklás, meredek rész a pálya 7,2 kilométerétől. Figyeljetek nagyon! Tovább