Itiner - 11 km

Az elmúlt időszak viharos időjárása miatt a Jegenye-völgyben néhány híd megrongálódott, ezért azt hivatalosan lezárták. Javasolt kerülő útvonal a Bajcsy-Zsilinszky útról jobbra kanyarodva a Mátyás király úton végig a Shell kútig, onnan a sárga jelzéstől már a megszokott útvonalon.

Régóta érlelődött bennünk a gondolat, hogy tervezzünk egy olyan útvonalat is, ami akár kisebbekkel is teljesíthető, illetve, azok számára is, akiknek a 31 illetve 75 km-es táv nem elérhető cél, de szívesen bejárnák a Szénás Kör könnyebben elérhető, szép részeit.

Íme a családi táv!

A 11 km-es, családi távot csapatként lehet teljesíteni.
A csapatnak számít legalább 1 nagykorú és 1 vele együtt benevezett kiskorú.
Természetesen ennél többen együtt is lehet teljesíteni. :)
Neveznie elég 1 fő felnőttnek, a többi csapattagot a létszám megjelölésével lehet hozzácsatolni.

Letölthető itinerek

Ezen az oldalon a 11 km-es, családi táv fényképes útvonalleírását találjátok, hogy segítsük a helyszínek könnyebb felismerését.

A képeket az aláhúzott szavakra kattintva nézhetitek meg.
A fotókat csak itt az oldalon tudjátok megnézni, a letölthető fáljok nem tartalmazzák azokat, kivéve az ellenőrző pontokat tartalmazó fényképes fáljt, ahol a QR-kódok pontos helyét találjátok.

Művelődési Háztól indulj el a Bajcsy Zs. úton – a rajtkóddal szemben állva balra lefelé a úton a ZÖLD sáv jelzésen. Az út végén fordulj balra a Mátyás király útra. Haladj tovább 200 métert, majd a József Attila utcánál átkelve mindkét zebrán, továbbra is a Mátyás király úton haladva, menj el a Béke utcáig (kőkereszt) és fordulj jobbra, továbbra is a ZÖLD sávon. Áthaladva a szántóföldön az út végén ismét fordulj jobbra és menj tovább. 150 méter múlva, a Turistaháznál a ZÖLD sáv letér balra, de Te tarts jobbra és menj tovább egyenesen 100 métert. Menj be a sorompónál, végig a Paprikás-patak mellett a jelöletlen úton (700 m), amíg elérsz egy nagy tisztásra (piknikezési lehetőség). A rét túlsó végéről újra a SÁRGA sávot követve kezdődik a Jegenye-völgy. Haladj továbbra is a patak mentén. (Itt találod a Rózsika forrást – vigyázz, nem ivóvíz! –, valamint egy kb. 100 m-es kitérővel a Budai-hegység legnagyobb vízesését is) A kis fahidakon átkelve kövesd a SÁRGA sávot, egészen a völgy végéig (1,3 km). Elérve az utolsó kis fahidat, meg is érkeztél az 1. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a fahíd jobb oldalán, a második oszlop alján. Az alternatív pont helye: a fahíd előtt 5 méterrel az információs tábla hátulján. (Eddig megtett táv: 3,7 km)

A völgyből kiérve fordulj jobbra, és a zebrán keresztezd a Rózsika utcát. Vigyázz, nagyon forgalmas útszakasz! Balra fordulva a Shell kutat elhagyva, kövesd a SÁRGA sávot, az úttal párhuzamosan halad, majd újra bent vezet az erdőben (400 m). Az elágazásnál, tarts jobbra, és menj 1,2 km-t, továbbra is a SÁRGA sávon, mely végig emelkedni fog. Elértél egy aszfalt utat, legyél óvatos az átkelésnél! Folytasd utadat egyenesen, tovább a SÁRGA sávon. 1,1 km-t követően a SÁRGA sáv elkanyarodik jobbra, majd kb. 400 méter múlva élesen balra, továbbra is ezen haladj. 500 méter múlva elérsz Nagykovácsi széléhez, ahol a SÁRGA sáv mellé becsatlakozik a KÉK sáv jelzés is, egészen a Muflon Itatóig. Ezzel meg is érkeztél a 2. ellenőrző ponthoz. A kód pontos helye: a Muflon Itató bejáratától balra, kb. 3 méterre a facsoport között, a mini (kb. 40 cm magas) faoszlop hátulján. Az alternatív pont helye: 50 méterrel tovább az útvonalon, a tisztásról a ZÖLD sávra térve, bal oldalon, egy régi fa villanyoszlop hátulján. (Eddig megtett táv: 8,5 km)

Felérve a tisztásra a ZÖLD sávot kövesd. (Kitérő: kilátópont, piknikezési lehetőség: a tisztás szemközti oldalán a KÉK háromszög jelzésen haladva kb. 300 métert, elérsz az Alsó-Zsíros-hegyre, ahol csodás kilátás nyílik a Pilisre). A tisztásról indulva a ZÖLD sáv egészen a célig lejteni fog. 1,5 km az erdőben, majd 1,2 km a településen. Solymárra beérve a Bokor u. – Törökkút u. – Kálvária u. útvonalon érsz vissza a Templom térre, a Művelődési HázhozCélba. (Megtett táv: 11,2 km) Gratulálunk a sikeres teljesítéshez!

Vízvételi lehetőségek + boltok listája

0 km – Solymár, Templom tér
Mosdó a Művelődési Házban
Nemzeti Dohánybolt (Nyitva: H-Szo: 6-21, V:7-12)
Hanker CBA – a téren (Nyitva: H-Szo: 6-15)
Mandula Kávézó – Templom tér 9. (Nyitva H-V: 10-19)
Hel pékség a Bajcsy Zs. utcában. (Nyári nyitvatartás: H-P: 6-13, Sz: 6-12)

8,5 km – Muflon Itató
Nyitva H: 17-22; K: szünnap; Sze-P: 17-22; Szo: 10-22; V: 12-22

Ugrás a lap tetejére

Pályainfó

Nagy-Szénás, hiányzó 3. és 8. pont!

2024/03/05

Nem elérhető a 31 km 3. és a 75 km 3. és 8. pontja. Tovább

Ajándékok a célban

2023/11/28

Ha szintidőn belül célba érsz, a teljesítésért járó érem mellett az alábbi ajándékok várnak még Rád! Tovább

HOKA közösségi futás

2023/11/17

2023.11.18. Tovább

Nyerd meg a következő futócipődet!

2023/11/02

HOKA - Szénás Kör nyereményjáték november 2-19. Tovább

Járható a Jegenye-völgy!

2023/10/31

Szabadon használható a Jegenye-völgy, de mindenkit óvatosságra int a Pilisi Parkerdő. Tovább

Újra elérhető a 2. pont kódja!

2023/04/25

Pótoltuk a 31 km-es kör 2. kódját és az alternatív kód is frissítésre került! Tovább

városi testvérkör

...hogy mindenképpen észrevedd! Tovább

Új alternatív pont a Nagy-Szénáson

2021/04/15

A 3. ellenőrzőpontnál, a Nagy-Szénáson, az alternatív kódot új helyre kellett telepítenünk. Tovább

Vadászati időpontok

2021/01/01

Vadászat miatti korlátozások Tovább

Meredek út

2018/04/13

Remete hegy alatt, sziklás, meredek rész a pálya 7,2 kilométerétől. Figyeljetek nagyon! Tovább